Sunday, March 1, 2009

Malas musuh Kejayaan..

Ingat lagi tak kisah yang aku cerita pasal suami kakak kawan aku yang tak kerja dulu. Baru-baru ni kawan aku cerita, abang ipar dia dah kerja dah. Kerja kat seorang peniaga pasal malam. Bagus la tu. Kurang sikit beban bini dia. Tapi yang tak bagusnya, kononnya gaji hari. Kiranya orang itu bayar dia tiap-tiap hari la. Tapi sampai sekarang tak dapat duit lagi. Seminggu lepas kerja majikan bagi advance RM30 je. Risau tertipu je. Sebab dulupun dia kerja dengan orang yang sama. Pernah kena tipu. Tapi aku bukan nak cerita dia kena tipu. Tapi malas punya pasal sanggup kerja macam tu. Nak harap RM 30 seminggu lebih baik tak payah. Duit rokok dia pun tak lepas. Kerja gaji 4 @ 5 ratus tak nak, yang memang pendapatan bulanan sedia ada. Apa salah kerja angkat-angkat barang kat kedai.. Aku difahamkan dia ni nak kerja driver lori je. ia la gaji besar. Konon. tapi kalau sebulan tak da kerja driver sebulan la tak kerja, kalau setahun, bertahun2 takda kerja tu, bertahun-tahun la tak kerja. tak faham aku. Bukan nak menyibuk simpati dengan anak bini dia ja..Tunggu ja la

No comments: