Thursday, September 10, 2009

Majlis berbuka puasa SMK Kepong Baru 09

Majlis berbuka puasa SMKB 09 telah dijalankan pada 10hb. Aku seperti biasa sebagai orang Malaysia turut sama memeriahkan suasana berbuka puasa. Tidak menjadi masalah. Itulah yang sebaiknya diamalkan kita supaya gagasan 1 Malaysia dapat dilaksanakan.

Kurma menjadi menu utama setiap kali berbuka puasa

Bacaan doa sebelum berbuka.


Rakan sepejuangan yang hadir


Aku dan Pn Mahani

Meriah


Rakan sepejuangan berbangsa Cina tidak ketinggalan Mr. Chua (PK Petang) berbaju batik

VIP yang hadir.........



Aku ngan Pn Rusmawati
Begitulah kita sebagai rakyat Malaysia harus menghormati kepercayaan dan budaya masyarakat lain. Toleransi itu perlu, dan aku berbangga mengajar di sekolah ini walaupun aku sorang-sorang. Tapi dengan semua ini aku boleh bergaul dan bercampur dengan kaum lain. Tidak menjadi satu masalah untuk aku apatah lagi kekok nak bergaul dengan orang lain kerana aku adalah bangsa Malaysia...






No comments: