Sunday, September 20, 2009

Hari Raya

Hari ni merupakan 1 Syawal dan merupakan hari raya pertama untuk seluruh umat Islam di dunia. Aku seperti biasa sebagai bangsa Malaysia turut merayakan hari raya ini. Tahun ni aku sempat bersama pagi raya je ngan keluarga kakak, sebab petang ni aku balik Sarawak. Tapi tak pelah sempat gak beraya.

Walaupun raya di KL tapi suasana memang meriah. Hari ni sempat makan rendang, dendeng ngan nasi himpit. Sambil tu aku dapat rasakan hubungan persaudaraan itu ada walaupun kami berlainan agama. Itulah sebaiknya. Korang di luar sana macam mana raya. Seronok tak. Pasti seronok kan dapat jumpa sanak saudara. Bagi yang tak balik atau tak dapatcuti untuk beraya tu, jangan sedih. Tahun depan ada lagi. bagi yang tak nak balik tu, balik-balik lah, kerana suasana lebih meriah jika diraikan bersama keluarga.....
SELAMAT HARI RAYA UNTUK SEMUA SAUDARA YANG BERAGAMA ISLAM. BAGI YANG BUKAN BERAGAMA ISLAM, MARILAH KITA MENZIARAHI RAKAN TAULAN KITA SEMOGA MERAPATKAN LAGI HUBUNGAN PERSAUDARAAN ANTARA KAUM DAN GAGASAN 1 MALAYSIA AKAN TERCAPAI. SIAPAPUN KITA SEMOGA SEMUA MENDAPAT KEBERKATAN BERSAMA.

No comments: