Wednesday, September 9, 2009

Entah la.........

Teringat aku satu kes disiplin aku handle bulan lepas. Mouse komputer dalam lab sains hilang. Nak dijadikan cerita, abang salah seorang budak call aku punya PK Hem, tak puas hati dengan cikgu sains adik dia. Tambahan pula dia kata adik dia tak buat pun, tapi kena bayar balik mouse tu. Pastu dia kata cikgu sains tu tendang meja dia. Padahal cikgu terlanggar meja dia je. Maka akupun kena panggil la ngan PK Hem. Aku cerita la pasal kejadian hari tu. YANG MANA kelas diaorang kelas terakhir masuk makmal petang tu, pagi tu tak da kelas yang dah masuk makmal. assistance lab tu pun mengadu mouse hilang dan wayar komputer tercabut. Sapa yang buat, tak kan jembalang kot. Pastu, cikgu sains tu mengadu kat aku, masa tu keadaan gelap sangat, hari hujan sekolah kitaorang black out, jadi tiga budak yang aku denda ni berada kat tempat hadapan (alah tempat yang cikgu bercakap macam stage tu) Mereka bertiga je yang kat situ. Lepas siasat tak de orang yang mengaku. Jadi aku suruh la tiga orang kongsi bayar. Tu la yang dia tak puas hati. akupun tak tau nape budak tu tak suka cikgu sains dia. Malah dia siap lagi mencarut marah cikgu tu dalam bahasa dia. Tapi cikgu tu buat tak tau je..Entah la..harap kes ni tak berpanjangan.
Inilah yang kadang-kadang aku malas nak handle kes..Tapi hav 2 do...

No comments: