Sunday, July 5, 2009

Nilai Di sebalik Hadiah

Hari Guru telah berlalu beberapa bulan yang lepas. Namun masih lagi segar dan kekal dalam mindaku (jiwang la plak). Aku antara ratusan guru yang turut menerima hadiah daripada pelajar seperti juga guru-guru lain. Bukannya apa, orang kata la ni susah cikgu nak dapat bunga. Betul ke? aku dapat je.. Hehehehe..tapi tak kurang gak simpati ngan cikgu lain yang tak dapat hadiah (Bukan Bangga Diri sebab dapat hadiah) jauh sekali niat gitu. Lagipun rasanya cikgu tak mengharap sangat kat hadiah yang berbentuk barangan daripada pelajar ni.

Hadiah paling bernilai yang cikgu NAK SANGAT dapat adalah bila pelajarnya berjaya. Seronoknya bila ngajar 45 orang pelajar 1 kelas semua pelajarnya berjaya. Kalau aku la, bukan main lagi seronok kalau pelajar dapat A.. Bukan kata aku tak seronok ngan yang tak dapat A. Tapi berbaloi ngan usaha dan penat lelah kita. Betul kan? betul la aku cakap. Lagi la, kalau ada pelajar yang dah habis sekolah tapi STILL ingat kita. Terharu rasa. Ni tak sesetengah pelajar (ada la) tahun lepas aku ngajar diaorang bila dah naik upper form terus tak dipandangnya muka aku. Limpas bahu @ tersadung kaki pun buat tak tau je. Jauh sekali nak bagi salam, sedih rasa. Tapi tak pe la, doakan kejayaan korang.

Koleksi Hadiah 2009

Jamuan Khas Untuk Aku Daripada Pelajar IR
TQ untuk kek.. love it








Thanks t0 all my student 4 ur support, your attention in my class, y0ur love ..
Luv u all...

No comments: