Tuesday, July 21, 2009

minggu peperiksaan

Minggu ni pelajar semua periksa, sampai khamis ni. Some teacher so happy sebab tidak perlu mengajar. Aku juga begitu. Dah la jerebu melanda KL rasa tak sihat je. Tapi syukur hari ni got raining. Hilang la jerebu itu tidak lama lagi.
Tapi yang aku nak cerita ni bukan pasal jerebu. Sudah pasti about my student. i'm so scared every time my student got exam. Entah la, aku plak yang takut, budak-budak tu tak rasa apa pun. Aku paling takut nak tengok jawapan dan markah pelajar lagi-lagi paper geo. Berapa agaknya diaorang dapat nanti?lulus ke budak-budak ni? Kalau tak, mau tak sadis aku kena menjawab.
Last 2 period hari ni aku masuk kelas 1Y. 2nd last classes in our school. Tadi paper sejarah. Huh.. aku yang mengalami tekanan rasa, dahla kena jaga kelas, aku paling tak suka waktu peperiksaan, mengantuk satu hal, nak kena tunggu budak-budak tu habis periksa. Tak tau nak buat apa. Lagi suka mengajar sebab masa berlalu tak rasa sangat. Tapi tadi yang paling aku sedih, salah seorang pelajar, langsung tak buka kertas soalan, dia tanda je terus kertas jawapan. Tak tau lah nape? Kira dia pakai nuklear tak pe gak, mungkin la kena, tapi ni sah-sah akan salah, sebab langsung tak membaca kertas soalan (dibiarnya kertas soalan tu tak dibuka hingga ke sudah)
Macam mana la markah dia tu agaknya nanti. Sorang pelajar plak asyik dok tanya jam je kerja dia. 15 minit pertama siap dah dia... sadis sangat. Tengok la nanti berapa la yang mereka dapat. aku harap yang terbaik untuk mereka.

No comments: