Monday, April 23, 2012

Dikhianati kepercayaan yang telah diberi

Rasa menyampah, terkilan, sakit hati dan rasa sangat-sangat dikhianati...hanya Tuhan yang tahu, bila aku melakar sejarah hidup bagi penampar kat seseorang yang aku anggap sebagai anak. Jumaat lepas (20hb/april/2012) tak pernah dalam hidup aku, malah langsung tak terfikir oleh aku aku akan bagi penampar kat sesiapapun kat dunia ni. Mungkin kerana tercabarnya hati keibuan ku ini. Rasa sakit hati masih lagi berbekas hingga hari ini. Tertanya oleh ku, di mana silapnya aku, walau telah berkali-kali diingatkan masih lagi mengulang perkara yang sama hingga rasa terconteng arang di muka ini. Bila mengenangkan merekalah anak kesayanganku selama ini, tapi langsung tidak menjaga hati ini..tercalar dan tergores perasaan ini. Bukan mudah untuk aku memberi kasih sayang kepada mereka yang tiada ikatan kekeluargaan dengan aku. Tapi mungkin ini silapku menilai manusia yang langsung tiada rasa hormat atau mahu menjaga hati orang lain. Malah mungkin bangga dengan apa yang dibuat tanpa memikir hati dan perasaan org sekeliling... Mula pula aku semacam benci kat diaorg(perlu ke aku benci) Sebab dalam hidup aku paling pantang bila aku dah mula percaya kat org tu, tp pengkhianatan yang aku dapat.... Tidak pernah timbul rasa syak dalam diri aku, cuma aku takut aku akan prejudis terhadap mereka yang mungkin menyebabkan mereka tidak akan ku pedulikan..

No comments: