Sunday, October 25, 2009

Amanah dan Tanggungjawab siapa???




Hari ni aku rasa macam nak marah je. Tapi tak tau nak marah sapa.cuba korang perhatikan foto di atas. Balik dari Melaka tadi aku terus g cek peti surat bawah rumah. Tak sangka, terkejut aku tengok sampul surat yang dialamatkan kepada aku terkoyak seperti yang awak semua tengok kat atas foto tu(Aku langsung tak buka lagi, seperti masa aku mula-mula ambik tadi). Bukannya apa, tak pernah terjadi macam tu. Kot ya pun orang nak ambik setem tak pa la. Ko ambik la. Ni siap bukak lagi. Tak tau pasal apa. Ingat duit ke yang ada dalam sampul surat tu. Sadis kalau macam ni. Kena barang dokumen yang penting macam tu. Habis la. Siapa aku nak persalahkan????? Sape?????? Pejabat Pos?Posmen atau ada orang yang buka sampul surat tu dengan sengaja sebab dia ingat DUIT????Manusia-manusia...Kepada mereka/anda/awak/kamu dan kita semua yang baca artikel ini, jangan sesekali anda poskan sebaramg dokumen yang berharga. Kalau nak pos pun, biarlah berdaftar..

No comments: