Sunday, June 21, 2009

Kembali lagi

Minggu pertama selepas bercuti, rasa sekejap je cuti, tapi tanggungjawab lebih memerlukan aku. Rasa segar semula selepas bercuti, semangat bertambah. Itu sudah semestinya. Bila bercuti kita 'charge' semula semangat itu supaya rasa seronok bekerja tu ada. Tapi tak kurang juga yang rasa tak seronok. Ia la kan, cuti dah lama, kena datang kerja balik, fikir soal kerja, ditambah lagi nak mengadap muka budak, alahai. Malasnya rasa. Tidak begitu. Anda bagaimana? AKU ada la juga rasa gitu tapi aku cuba reduce kan la. Tapi teman-teman sepejuangan tidak kurang yang merungut. Kata mereka cuti tak rasa apa. sekejap je katanya. Pejam celik dah habis dah. hi, cuti sikit punya lama tu tak kan tak rasa kot. tu maknanya anda tidak menikmati sepenuhnya.
Cuba anda menikmati cuti itu sepenuhnya, nescaya aku percaya dan aku nak kata anda akan TEREXcited nak balik tempat kerja nak berkongsi cerita dan sekurang-kurangnyaa ada gak yang nak DIBERITAKAN dengan teman sepejuangan kita kan. Tak pa kiranya anda tak bercuti ke EROPAH, BALI atau AUSTRALIA ke, balik kampung pun boleh jadi cuti yang paling TERBEST anda. Paling penting kurang risiko kena jangkitan N1H1@H1N1@apa-apa je yang memudaratkan. Betul kan. . Jadi balik tempat kerja tak la rasa menyampah atau bosan malah rasa seronok bila mai-mai ja ada je cerita cuti kita yang dikhabarkan. Jadi....... Senyumlah walau anda menghadapi hari-hari yang sukar. Tapi jangan tersenyum-senyum sambil 'KOYA' (bahasa Kelate yang bermaksud berkhayal). Kang apa plak orang lain kata kat kita ye. Jangan la seronok sorang-sorang ya, ajak la member-member sekali...

No comments: