Friday, May 3, 2013

Setelah sekian lama menghilang

Selamat bertemu kembali.Tak ingat dah bila kali terakhir aku menjengah di blog ini.. Lupa seketika, tahun 2013 langsung x entri apa. Mungkin kerana terlalu sibuk dengan kerja, dan kadang-kadang aku yang menyibukkan diri. Mungkin juga kerana dah tak tau nak tulis apa. Hari ini aku terpanggil untuk menjenguk seketika. Rindu pula nak menconteng kat sini..

Tahun ini aku rasa sangat cepat berlalu. Tak terasa Mei yang tiba. Kadang-kadang tak sedar bila masa aku bernafas (ada plak macam ni kan) Tahun ini aku kena kerja keras untuk pelajar-pelajar. Anak pertamaku tahun ini, wajib lulus sejarah. Erm nampak gayanya macam ramai yang akan lulus (menyedapkan hati). Kena buat banyak benda untuk membantu mereka memandangkan wajibnya mereka lulus untuk mendapat sijil SPM. 

Buah hati pengarang jantung aku Nathanael Xavier. Besar dah dia, tak lama lagi 3 tahun. Nakal sangat. Tak sah kalau tak bergaduh dengan dia 1 hari. Issssh kadang-kadang geram gak ngan dia. Tapi hanya mampu tahan je la. Dah anak kita kan. Tapi bila tak de dia, sunyi sepi dunia. Tak boleh dibayangkan hidup tanpa dia.

Teman sekerja? Syukurla, rasa aman sikit kerja tahun ni. Teman-teman sepejuanganpun ok..gila-gila perangai (kita serupa) dan diharapkan berkekalan macam ni hingga selesai tahun ini. Kerjapun menyeronokkan. Aku senang dengan kerja aku, melakukan kerja-kerja aku. Lantak la kalau ada yang tak suka, yang penting aku buat untuk orang-orang yang memerlukan.

Keluarga? Nampaknya Tuhan makbulkan doa aku, aku bersyukur sesangat ada keluarga yang memahami, dan menyayangi aku, penuh cinta kasih, sama ada sebelah suami atau adik-beradik aku. Aku sayang korang semua.

No comments: