Sunday, June 24, 2012

Cukup orang menghargai kerja aku

Hari ni rasa sangat terharu, bila mendapat penghargaan daripada rakan sekerja yang mungkin dari jauh memerhatikan kerja-kerja  aku. Terima kasih Yong Jik Kam..apa yang telah dibuat oleh beliau membuat kan semangat aku yang hampir hilang itu sedikit sebanyak kembali lagi. Sungguh aku tak tahu nak cakap apa setelah apa yang aku lalui sepanjang dua minggu ini. Sebelum ni, aku terkilan dan kecewa apabila kerja yang telah aku laksanakan sebaiknya itu, telah tidak dihargai oleh orang yang tertentu, walhal kerja dan tanggungjawab yang telah diamanahkan telah aku lakukan sesempurna dan sebaik mungkin. Walau kerja yang aku buat itu adalah tugasan orang lain. Mungkin kerana aku yang terlalu mudah menerima, atau mengiakan sahaja kerja-kerja yang diberi selama ini, menyebabkan orang mengambil kesempatan ke atas aku. Tidak untuk menunding jari kat sapa-sapa kalau anda yang membaca bukan orang yang sebegitu. 

No comments: